niedziela, 31 lipca 2016

"Sage Symfonia" cz. 2


(Konrad). Prawie od trzech tygodni jestem Testerem oprogramowania w Kampanii Sage Symfonia z ramienia Streetcom Polska, więc chyba już czas, aby coś więcej o nim napisać. #programSymfonia

Nie jestem księgowym i nigdy nie miałem do czynienia z tą gałęzią nauki. Nie ukończyłem też studiów ani żadnych kursów z nią związanych. Co prawda faktury nie są dla mnie nowością, bo w jednej z poprzednich firm, w których pracowałem, wystawiałem i sprawdzałem takie dokumenty, ale nigdy nie używałem oprogramowania Symfonia. Dlatego, z zainteresowaniem, zacząłem zgłębiać wybraną przeze mnie część pakietu Sage Symfonia Start 2.0 - program Sage Symfonia 2.0 Faktura.

Nie będę rozpisywać się na temat instalacji oprogramowania, bo jest bardzo prosta, intuicyjna. Ponadto poszczególne kroki zostały opisane w trakcie procesu instalacyjnego i pojawiają się na ekranie w trakcie instalacji. Skupię na samej zawartości Sage Symfonia 2.0 Faktura.

Układ zastosowany w głównym oknie programu jest bardzo przejrzysty. Od razu po instalacji oprogramowania i przy każdym jego uruchomieniu pojawia się możliwość wyboru Firmy i Użytkownika, "na których" chce się pracować. Ponieważ używam wersji testowej, moja firma to "Demo_FL", a użytkownik to "Admin". Dzięki temu nie muszę wpisywać hasła do logowania.

Po zamknięciu małego okienka startowego, pojawia się kolejne z wykazem przeterminowanych zadań. Można je zamknąć i przejść do górnej belki głównego okna i menu, możne je też wyłączyć, aby nie ukazywało się przy każdym uruchomieniu programu. Ja je zostawiłem.

Pomaga mi, ponieważ mogę z niego bezpośrednio otworzyć przeterminowane faktury, a potem, między innymi, wystawić nowe lub dokonać korekt już istniejących dokumentów, wydrukować te dokumenty, usunąć je, wyeksportować dane do pliku tekstowego, edytować dane danego dokumentu. Ponadto mam dostęp do różnych zestawień, takich jak: raporty graficzne, tekstowe, które mogę podejrzeć, wydrukować i wyeksportować do Excela. W razie potrzeby, bez problemu, zestawię także wybrane dokumenty i nie zrealizowane zadania. Ale to nie wszystko. W tym okienku mogę uszczegółowić zakresy poszukiwań i sprawdzić sprzedaż za dany okres, rozliczenie za niego sprzedaży, rejestry dokumentów, utworzyć e-Faktury, zmienić ich status, utworzyć Faktury do paragonów i połączyć się z Segregatorem e-Faktur.

Jeśli chodzi o połączenie się z Segregatorem e-Faktur, to, niestety, muszę wierzyć twórcom oprogramowania na słowo. Mnie się nie udało go otworzyć, ponieważ konieczne jest zainstalowanie części pakietu o nazwie Sage Symfonia e-Dokumenty. Mnie instalacja się nie powiodła z powodu braku jakiegoś pliku. Poza tym, dla plików z Bufora, nie wszystkie funkcje są dostępne.

Dużym plusem oprogramowania jest tworzenie wykresów Sprzedaży w czasie i wykresów kwartalnych. Twórcy zadbali o to, żebym miał dużą ilość rodzajów wykresów do wyboru i możliwość ich szczegółowego dopasowania do moich potrzeb. Mogę je także drukować i eksportować do plików .pdf i do Excela.

W kolejnej części opiszę belkę w głównym oknie Sage Symfonia 2.0 Faktura.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz