piątek, 2 września 2016

"Sage Symfonia" cz. 3


(Konrad). Muszę przyznać, że nie wiem, kiedy ten czas minął. Nawet się nie obejrzałem. 12 sierpnia tego roku minął okres testowania oprogramowania w Kampanii Sage Symfonia z ramienia Streetcom Polska, i Kampania dobiegła końca. #programSymfonia

Miałem w tym czasie duże problemy z oprogramowaniem i nie wywiązałem się z zobowiązania, które Wam dałem. Za co przepraszam i już to naprawiam.

W ostatnim poście dotyczącym Sage Symfonii obiecałem, że opiszę belkę w głównym oknie Sage Symfonia 2.0 Faktura. Jednak, ponieważ to będzie długi opis, podzielę go na dwie części.

Zanim jednak to uczynię, wrócę na chwilę do informacji, iż miałem problemy z uruchomieniem aplikacji Sage Symfonia e-Dokumenty. Do tej chwili nie wiem, co było tego powodem, że system nie wykrywał jednego pliku, ale po reinstalacji całego oprogramowania laptopa e-Dokumenty działają.

Wracając do Sage Symfonia 2.0 Faktura muszę podkreślić, że program jest bardzo prosty i przyjemny w obsłudze. Piszę to jako użytkownik, który nie jest księgowym i który ma małe doświadczenie z fakturami. Prostota i intuicyjność obsługi oprogramowania objawia się już po jego uruchomieniu.

Po zalogowaniu się danymi firmy "Demo_FL" i użytkownika "Admin" (używam wersji testowej Sage Symfonia 2.0 Faktura) i po zapoznaniu się z okienkiem z wykazem przeterminowanych zadań, użytkownik ma do wyboru 5 rozwijanych menu. Są nimi: "Firma", "Kartoteki", "Aktywacja", "Okno" i "Pomoc".

W pierwszym pojawia się możliwość zmiany użytkownika (firmy), hasła, utworzenia kopii bezpieczeństwa danych i ich odtworzenia (tworzone kopie są zapisywane w postaci archiwum .zip i można je odpowiednio zabezpieczyć hasłem), import danych (w którym można wybrać: kontrahentów, towary, pracowników, urzędy, format 3.0, można ich też dodawać, usuwać i edytować), import operacji bankowych (po połączeniu się z programem Symfonia e-Dokumenty), zakończyć pracę z firmą i z programem.

Ciekawostką jest fakt, że po wybraniu tych dwóch ostatnich funkcji, użytkownik zostaje wylogowany i ma do wyboru tylko 3 rozwijalne menu: "Firma", "Okno" i "Pomoc". Aby się te menu nie myliły, nazwę je z końcówkami "a", czyli odpowiednio "Firma a", "Okno a" i "Pomoc a".

Po rozwinięciu "Firmy a" ukazują się następujące możliwości: utworzenia nowego użytkownika (firmy) i podania jego odpowiednich danych identyfikacyjnych, otwarcia danych użytkownika, jego usunięcia, dołączenia i odłączenia innego katalogu na dysku z zachowanymi danymi użytkownika, utworzenia kopii bezpieczeństwa danych i ich odtworzenia, sprawdzenia ich poprawności oraz wyjścia z programu Sage Symfonia 2.0 Faktura. Dodatkowo te opcje (oprócz możliwości sprawdzenia poprawności danych i wyjścia z programu) i pomoc znajdują się w postaci ikonek na belce poniżej menu. Po kliknięciu w ikonę "Pomoc", najechaniu na jakieś miejsce na oknie programu i kliknięciu, program przenosi użytkownika na stronę internetową z pomocą. Przyznaję, że jest to duże ułatwienie dla użytkownika i nie musi on wszystkiego szukać w obszernej dokumentacji oprogramowania.

Wyżej wymienioną belkę można deaktywować i aktywować w menu "Okno a", rozwijając opcję "pasek narzędziowy". W tym menu znajduje się także "schemat kolorów", ale nie zauważyłem żadnej różnicy między kolorami systemowymi, a kolorami Symfonii 2.0.

"Pomocy a" nie będę opisywał. W tym menu znajduje się szczegółowa dokumentacja oprogramowania.

W następnej części opiszę kolejne menu belki w głównym oknie Sage Symfonia 2.0 Faktura.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz